Strzelce Opolskie 28.04 2005r

Drogi Ortofrajdku!

Nazywam się Ewa Woźniak i jestem wychowawczynią II klasy w PSP nr 4 w Strzelcach Opolskich. Z metodą „Kolorowej ortografii” po raz pierwszy spotkałam się w maju 2004 roku na warsztatach ortograficznych zorganizowanych przez WOM w Opolu. W trakcie zajęć zaprezentowano nam strony internetowe, na których można znaleźć gry i zabawy ortograficzne. Wśród wielu stron była również strona Ortofrajdy. Przyznam, że właśnie ta strona zaciekawiła mnie najbardziej. Byłam pod dużym wrażeniem oryginalności takiego sposobu nauczania ortografii. Pracuję w szkole już ponad 20 lat i przyznam, że opanowanie przez dzieci zasad poprawnej pisowni jest ciągle dużym problemem i spędza sen z powiek wielu nauczycielom. Postanowiłam zatem spróbować wprowadzić tą nową metodę w swojej klasie. Już na samym początku założyłam sobie, że pracując w ten jakże odmienny od dotychczasowych sposób na pewno osiągnę pozytywne wyniki. Zakupiłam pamięciowo-wzrokowy słownik ortograficzny i grę komputerową Ortofrajda. Jeszcze w czerwcu pod koniec klasy I opowiedziałam dzieciom o Kolorowej krainie i jej gospodarzu- Ortofrajdku. Wszystkim bardzo spodobał się pomysł zapisywania literek kolorami. W ciągu miesiąca dzieci zaczęły sprawnie posługiwać się sześcioma barwami. I w ten oto sposób rozpoczęliśmy wspaniałą przygodę z Kolorową ortografią. W czasie wakacji korzystając z propozycji zamieszczonych na stronie internetowej Ortofrajdy przygotowałam pomoce dydaktyczne tak, aby od września wyruszyć z dziećmi w dalszą kolorową podróż. Pozyskałam do współpracy Rodziców, którzy podobnie jak ja upatrują w tej metodzie źródło sukcesu swoich dzieci. W lutym 2005 roku pojechałam na spotkanie z Ortofrajdą zorganizowane w Wieliczce. Było to dla mnie osobiście bardzo owocne spotkanie. Dodało mi pewności siebie, ponieważ znaczną część z zaprezentowanych tam metod i form stosowałam już wcześniej w pracy z moimi dziećmi. Wyjeżdżałam z Wieliczki z przekonaniem, że to co robię ma głębokie uzasadnienie i zmierza we właściwym kierunku. Po rocznej pracy tą metodą mogę z całą odpowiedzialnością stwierdzić, że przynosi ona widoczne efekty. Dzieci pisząc popełniają coraz mniej błędów. Stały się bardziej czujne i uważne. Kontrolują siebie nawzajem i pomagają sobie w trakcie zabaw. Uczniowie, którym do tej pory ortografia sprawiała wiele kłopotów, teraz otrzymują lepsze oceny. Uwierzyli, że oni też mogą odnosić sukcesy. Praca tą metodą sprawia dzieciom wiele radości i co najważniejsze uczy je prawidłowej pisowni bez narażania na dodatkowe stresy. Dzieci bardzo lubią ortograficzne gry i zabawy. Ostatnio same wymyśliły zabawę w układanie Ortofrajdkowych bajek. Swoje kolorowe zabawy z ortografią prezentowały Rodzicom, nauczycielom i kolegom z klasy I i III. Mam nadzieję, że od września do naszej zabawy dołączą pozostałe klasy. Jestem wdzięczna za Kolorową ortografię. Dzięki niej moje dzieci są radosne i wesołe. Potrafią autentycznie cieszyć się z każdego nawet najmniejszego sukcesu.

Pozdrawiam serdecznie.
Ewa Woźniak
P.S. Chętnie nawiążemy kontakt z inną szkołą.

- - - Pokaz slajdów - - -